דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סנובורד | היכרות עם עולם הסנובורד 

מאת    [ 02/11/2009 ]

מילים במאמר: 807   [ נצפה 3244 פעמים ]

סנובורד | היכרות עם עולם הסנובורד
מאת: שלומית מלצר, מנהלת שירות לקוחות, מועדון לקוחות, שיווק ופרסום של רשת סקימולטור.

גולשי השלג מתחלקים לשניים: אלה המעדיפים לגלוש במגלשיים ואלה המעדיפים את הסנובורד, בתרגום חופשי: קרש שלג.

גולשי סנובורד הם חבר'ה (לא קבוצה...), שרואים את הגלישה כסגנון חיים. הם בעלי גאוות יחידה, צעירים ברוחם, בעלי "אופי אקסטרימי", Cool, אמיץ ומעיז. הם לבושים בצורה העדכנית ביותר על ההר, גולשים תמיד עם הציוד הכי יפה והכי מתקדם.

רבות אני נשאלת, בעיקר על ידי הורים לבני נוער "מה מושך בסנובורד?, הרי זה כל כך לא טבעי לקשור את הרגליים"... והאמת שלאחר 11 שנים בענף הסקי והסנובורד, כאשר הם נכנסים בדלת, הלקוחות הפוטנציאליים שטרם התנסו אפילו , אי אפשר לטעות: יש משהו בסגנון שלהם : בדיבור, בהליכה, בלבוש, בשאלות בהתנהלות וכיוצ"ב. לדעתי המייחד אותם: דור האינסטנט, רוצה הכל מהר וקל, מבקש להבדל מדור ההורים = הזקנים, ולבוגרים יותר אפשר להוסיף גם את החיפוש אחר גירויים וריגושים חיצוניים, יציאה ממסגרת/ פריצת גבולות ,

בניגוד למקובל לחשוב, טכניקת הגלישה בסנובורד היא הרבה יותר פשוטה מזו של סקי מגלשיים. אנשים בעלי קורדינציה בסיסית ממוצעת יוכלו ליהנות מגלישה ברמה טובה מהר מאוד יחסית. ה- Fun של הסנובורדיסטים בנפשם או בנשמתם הוא שינוי הפוזיציה (שינויי כיוון הגוף ויציבת הגוף מול הבורד ומתלול הגלישה) וה"פוזה"- תרתי משמע הפתאומיים, או בשפה פשוטה יותר פריצת גבולות היכולת כל הזמן (או במילים פשוטות עוד יותר... אדרנלין). זה מתבטא בהרבה קפיצות, סיבובים ופניות חדות ופתאומיות, פעלולים שונים בפארק השלג (Snow park) וכמובן שיא השיאים וחלומו של כל גולש - כל מה ש"טבעי", מסומן ולא מסלול וכמובן פאודר או שלג העמוק (Deep Snow).

גולשי סנובורד, בהערכה גסה, מהווים כשליש מכלל הגולשים. בלימוד סנובורד יש פחות שלבים, אבל הוא מחייב הרבה שעות אימון, לעומת זאת בסקי יש יותר שלבים ותת-שלבים, אבל שפת הגלישה יותר ברורה ופשוטה (בגלל שהרגליים נפרדות, בדומה ליומיום). המעבר מגלישה במגלשיים לגלישת סנובורד ולהפך, דורש לימוד, אימון ותרגול מאחר ואלו שתי שפות גוף שונות בתכלית. היכולות בסקי מול סנובורד- מהירות, שיפועים - זהה אצל מקצוענים ואצל חובבנים. גלישת סנובורד וסקי אינם תלויים ביכולת פיזית, אך הם בהחלט תלויים בטכניקות גלישה שונות ובקווי אופי, אומץ שונים.
סגנונות גלישת סנובורד עיקריים:

Free Ride - רוב גולשי סנובורד בישראל והעולם גולשים בסגנון זה, שהוא גלישה במדרונות ובעיקר מחוץ להם, עם אי אלו קפיצות סולידיות בשולי המסלול ובסופו.

Free Style - קפיצות וביצועים. גולש Free Style אמיתי יבלה את רב זמנו בפארקים או בחיפוש הקפיצה האולטימטיבית, במסלולים או מחוץ להם. דורש קורדינציה מעולה, שעות אימון ספציפי ויכולות אתלטיות ופיזיות גבוהות.

Alpine - גלישה סולידית ומהירה מאוד במדרונות, ביצוע פניות חדות ומהירות בסגנון carving. מתאימה מאוד כבסיס ל - Free Style ול- Free Ride ומשמשת לגלישה עם קבוצות ובני משפחה שגולשים סקי.
טיפים לרכישת ציוד סנובורד:

* בבואך לקנות ציוד סנובורד יש מספר נתונים בסיסיים שאתה חייב לשתף בהם את המוכר:
1. סגנון הגלישה המועדף עליך ורמתך.
2. גובה, משקל גופך ומידת נעליך.
3. האם התנסית בעבר, ואם כן על איזה סנובורד גלשת.
4. האם רוב ימי הגלישה שלך הם בארץ או בחו"ל, באיזו עונה ובאילו תנאים.
* חובה לרכוש או להשכיר סנובורד מטופל שרואים את חלקלקות הווקס (החם) שמצפה אותו.
* מומלץ מאוד להצטייד בווקס יומי (קר), גם למי שמשכיר ציוד סנובורד , ולמה? מאחר שככל שבסיס הסנובורד פשוט יותר, החיכוך שלו עם השלג מייצר יותר חשמל סטטי, שמאט את הגלישה. השימוש בוקס מקטין את רמת החיכוך מקל ומהנה יותר בגלישה את הווקס מומלץ למרוח בתחילת, בסוף ולפעמים גם באמצע יום הגלישה, על מנת להגיע למיצוי מלוא פוטנציאל הסנובורד.
* להצטייד במפתח לברגי החיבור של המחברים ולבדוק הברגים פעם ביום.
* חובה קסדה, כפפות עם מיגון לשורש כף היד, אטומות למים ונושמות!!, מגניי אגן, גב וכו'.
* רוצה לשמור על פניך היפות - גלוש אך ורק עם "גוגלס", משקף שמש רגיל מסוכן. כגולש סנובורד הנפילות הן חלק מהגלישה וציר בולט או זכוכית מתנפצת אינם שאיפתך.
* הקפד לגלוש עם גרבי סנובורד (ולא סקי). גרבי סנובורד מחוזקות באזורי הלחץ והחיכוך ובאזורי ההשענות בנעל, עשויות סיבים בעלי מרקם מיוחד להקטנת הלחץ, ובעלות סיבים מנדפי זיעה (למניעת שלפוחיות)ומכילות יותר צמר לשמירה על חום כפות הרגליים.
* גולש סנובורד הוא גולש פעיל מאוד (בעיקר אלו בעלי הטכניקה הפחות טובה) ולכן ביגוד תרמי אקטיבי ברמה גבוהה נחוץ פה עוד יותר!!. (מאחר ומזיעים יותר וחייבים לנדף את הזעה לשכבה שניה ושלישית)
* תשקיע קודם כל בנעלי סנובורד - הנעל היא ה"כלי" החשוב ביותר לגלישה, כל גולש (כולל מתחיל) יגלוש טוב יותר וירגיש נוח ובטוח הרבה יותר בנעל סנובורד אישית. השווה, בדוק, מדוד מספר זוגות נעליים לפני ההחלטה ורכוש במקום המאפשר לך לבצע טרייד אין על הציוד בעוד שנתיים-שלוש כשתשתפר!!!
* סנובורד וביינדינגס - החלטת שאתה בפנים (כמובן אחרי שכבר ניסית) תשקיע בציוד סנובורד ברמתך. גולש מתחיל מוטב שיגלוש על ציוד אישי, יכיר אותו ויתרגל אליו. העלויות אינן גבוהות ביחס להשכרת ציוד, ביטחון בגלישה, נוחיות. אינך חייב לרכוש ציוד סנובורד חדש, משתלם כלכלית לרכוש ציוד סנובורד מיד שנייה מתוחזק היטב ועם אחריות יבואן , אותה ניתן לקבל גם לציוד יד שנייה. גולש סנובורד ברמה מתקדמת צריך כבר יותר מסנובורד ברמת השכרה ואת זה לא צריך לספר לו...

סקימולטור
הבית של הסקי בישראל
חיפה, עמק חפר וחולון
http://www.skimulator.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב